Teknoloji Haberleri Sosyal Medya Uzmanı Nedir Nasıl Olunur?

VII. Kleopatra

Moderator
Moderator
Kullanıcı
Günümüzde, sosyal medya hayatımızda önemli bir yere sahiptir. İnternetin günlük hayata adapte olmasıyla birlikte oluşan sosyal medya, farklı iş alanları da yaratmaya başlamıştır. Bunlardan biri de "Sosyal Medya Uzmanlığı". Sosyal medya uzmanının ne iş yaptığı ve nasıl olunacağını birçok insan merak etmektedir.

Sosyal Medya Uzmanı Nedir?

Sosyal medya platformunun hayatımıza girmesiyle ortaya çıkan sosyal medya uzmanları, sosyal medya üzerinde faaliyet gösteren markaların adını duyurmak, pazarlama konusunda artı sağlamak ve markanın satışlarını arttırmak amacıyla çalışan kişilerdir. Bu amaca ulaşmak için planlama ve strateji kullanmaktadırlar.

Her gün; orijinal olma şartıyla metinler, resimler veya video içerikleri oluşturmakla ve yayınlamakla ilgilenirler. En çok başvurdukları şey analiz yapmaktır. Aynı zamanda bu kişiler, sosyal medyayı takip edip güncel durumlara hakim olmalıdırlar. Neredeyse her konu için rapor hazırlamalıdırlar.

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Şu an sosyal medya uzmanı olabilmek için resmî bir eğitim zorunluluğu yoktur. Bazı eğitim kurumlarında ise interaktif pazarlama ve sosyal medya sertifika programları verilmektedir. Bunun dışında tamamen kendinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Meslek içerisinde yapacağınız işe karar vermelisiniz, sektörünüzü belirlemelisiniz. Örneğin; pazarlamacı olmak istiyorsanız, bol bol araştırma yapmalısınız ve pazarlama ile alakalı kitaplar okumalısınız.

İnternet üzerinden bu konuyu kapsayacak videolar izleyebilirsiniz. Tabii ki sadece pazarlamacı olmak için değil, diğer tüm alanlar için bunu yapmalısınız. Okumadan ve araştırmadan sadece bu meslekte değil, hiçbir meslekte başarılı olamazsınız. Ancak; eğer karar veremiyorsanız, kendinizi "Genelci" olarak gösterebilirsiniz. Genelci olan sosyal medya uzmanları daha çok müşteriye sahiptir. Rakiplerinizin de birçoğu genelci olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda kendinizi pazarlamayı da bilin. "Yapabilirim!" algısını oluşturmazsanız, başarısız olursunuz. Kendinizi pazarlayabilmek de çok zor değildir. Örneğin, kendi sitenizi kurarak bunu başarabilirsiniz.

İnternet sitenizde; sosyal medya hesaplarınız, iletişim bilgilerinizin ve blog yazılarınızın olmasına dikkat etmelisiniz. Tasarımına da önem vermelisiniz. Yapmak istediğiniz bu mesleğe sahip insanlarla bir arada olmanız sizin için iyi olacaktır. Ücretinizi de siz belirlemelisiniz. Müşterilerinize başlangıç için çok uçuk fiyatlar önermeyiniz.