Ekonomi Etkili Bir Satış İletişimi İçin 6 İpucu

VII. Kleopatra

Moderator
Moderator
Kullanıcı
Müşteriyi kazanmak için başarılı bir satış iletişimi olmazsa olmazdır. Potansiyel alıcıları markanız için ikna edebilmek baştan sona başarılı bir satış süreci gerektirir. Bunu yapmanın 6 adımını yazımızın devamında bulabilirsiniz.

İletişim Dilinde Ustalaşmak

Tüm ikna süreçlerinin temelinde karşınızdaki kişiyi halihazırda sahip olduğu motivasyonlar için iyi bir şekilde yönlendirebilmek yatar. Bu ancak basit ama ustalık gerektiren bir iletişim diliyle mümkün olmaktadır. Sözcüklerin gücünü alıcı profilleri için kullanmak, genel nezaket kuralları ve ölçüleri atlanmadan, kişilerin ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap veren iletişim biçiminin tercih edilmesiyle gerçekleşir. Karşı tarafa saygı duyduğunuzun iletilmesi hem söz hem beden dili ile çok küçük detaylar vasıtasıyla bile olabilmektedir. Saygı duyulmak ve önemsenmek gibi temel insani ihtiyaçlar odaklı bir iletişim dili potansiyel alıcıları olumlu yönde etkileme kapasitesine sahiptir.

Ulaşılabilir ve Olması Gereken Yerde Olmak

Günümüzde gittikçe daha çok bireyselleşen ve kişisel alanları açısından daha korumacı olan bir toplumla karşı karşıyayız. Bu durum satış açısından mesafeli ama ulaşılabilir olmayı gerekli kılıyor. Bugün bazı kişiler mağazalarda alışveriş yaparken çalışanlar tarafından takip edilmek istemez ve özgürce dolaşmayı yeğlerken, bazı insanlar kendilerine yardım edilmesini ve bu yolla önemsenme ve değerli olma hissini yaşamayı tercih etmektedir. Online satış kanalları içinde aynı prensipler geçerli; müşteri için ulaşılabilir olmak çok büyük önem taşıyor fakat adeta bir spam gibi davranıp, kullanıcıları adeta darlamanın oldukça düşük getirili bir tanıtım ve müşteri iletişi yöntemi olduğunda herkes hemfikirdir.

Ürünü Müşterinin Gözünden Görebilmek

Bir ürünü satmanın en iyi yolunu bulabilmek için, ürün veya hizmetin müşteri odaklı olarak analiz edilmesi gerekir. Bu analiz sonucunda pazarlanan ürünlerin, alıcılar için en iyi özelliklerinin ön plana çıkarılabilmesi marka açısından mümkün hale gelmektedir. Ürün ve hitap ettiği kitlenin ihtiyaçları ne kadar iyi tanınıyor ise satış iletişimi o kadar güçlü şekilde gerçekleşecektir. Bunun için şu soruların yanıtlarının belirlenmesi önem taşır:

  • Ürün hangi ihtiyaca hizmet etmek için üretildi?
  • Ürünün hedef kitlesi kimdir?
  • Ürün pazarlamasında hedef kitleye göre en olumlu yanlar neler olabilir?

  • Bu ve bunun gibi sorular ile ürün ve müşteri arasında bağ kuracak bilgiler edinilerek daha güçlü bir pazarlama stratejisi oluşturulabilmektedir.
Ürünleri Karşılaştırarak İhtiyaca En Uygun Ürünü Bulmak Önemli
Bugün markalar için müşteri sadakati maksimum düzeyde öneme sahiptir. Pazarlama çalışmaları açısından yeni müşteri kazanmaktan çok kazanılan müşterinin elde tutulması önem taşır. Güçlü markalar müşterileri tek boyuta indirgemeyen, onların farklı değer ve seçimlerine saygılı ürün yelpazeleri sayesinde daha güçlü ve sektöre hakim bir marka imajına sahip olabilmekte ve daha etkili bir satış iletişimi yürütebilmektedir. Bunun için hem fiyat hem farklı özellikler açısından birden çok ürünün müşteri için karşılaştırılması alıcı açısından ürünün değerini artırmakta ve benzer ihtiyaçlar için aynı markanın akılda kalabilmesi kolaylaşmaktadır.


Satış Yapmak Yerine Yardımcı Olmak

Satış süreci; duygusal, fizyolojik, ekonomik ve kültürel pek çok etkenle bağlantılı olarak gerçekleşir. Bu karmaşa içerisinde alıcının satın alma kararını vermesini sağlamak için ihtiyaçları ve ilgili ürünün bu ihtiyaçları nasıl gidereceğinin ön plana çıkarılması gerekmektedir. Müşteri ihtiyaçları göz önünde tutularak kurulan bir satış iletişimi müşterinin gözünde markanın; ürün satmak için çeşitli pazarlama taktiklerini deneyen bir marka imajından, onların ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilmek için çabalayan bir marka imajına dönüştürülmesine olanak sağlar. Mağaza içi birebir satış iletişiminde de ihtiyaçlara ve ürünlerin bu ihtiyaçları nasıl karşılayacağına odaklanarak bu eksen yakalanabilir.

Satışın Doğasını Anlamak

Şaşırtıcı olarak, bir ürünü satmak ürünün mükemmel ve kusursuz oluşuyla direk bağlantılı değildir. Müşteriler tarafından alım kararı, ürünün onlara ne katacağı, hissettirdikleri hatta o ürünün kullanıcısı olmanın kimliklerine nasıl bir katkı sağladığı yorum ve değerlendirmelerine göre verilmektedir. Ürün odaklı pazarlama tekniklerinin tarihe gömüldüğü günümüzde özellikle nöropazarlama alanındaki gelişmelerinde etkisiyle, ürün deneyiminin yorumlanması ve satın alma kararına etkileri insan duyuları açısından araştırılmakta, ambalaj tasarımlarından, marka mottolarına pek çok faktörün alım kararına bir şekilde etki ettiği bilinmektedir.