Facebook 17 medya kuruluşu sızan bilgileri inceledi, ortaya Facebook Papers çıktı!

GitLink

Active member
Kullanıcı
Facebook’un eski çalışanı Frances Haugen tarafından sızdırılan belgelerin ABD’li 17 haber kuruluşu tarafından eş zamanlı olarak mercek altına alınmasıyla oluşturulan “Facebook Papers” teknoloji dünyasının gündemine bomba gibi düştü. Facebook içerisinden sızan bilgilere dayanan Facebook Belgeleri ile birlikte onlarca çarpıcı veri de gün yüzüne çıktı.



Facebook’un gençler arasında giderek azalan popülaritesi, nefret söylemine karşı koyma yeteneği konusundaki başarısızlığı ve politikacılara yönelik muamelesi ve de 6 Ocak 2021'de gerçekleşen ABD Kongre Binası baskını sırasında şirket çalışanlarının hüsranı da dahil olmak üzere sosyal ağdaki pek çok konuyu kapsayan Facebook Papers’tan öne çıkan başlıklar şöyle:





"BU ATEŞİ BİZ KÖRÜKLEDİK, ARTIK KONTROLDEN ÇIKTI"
- Associated Press (AP), Facebook'un 2020 seçimlerinden önce platformun tehlikeli ve şiddet içerikli içeriği yaymasını önlemek için önlemler aldığını da keşfetti. Ancak AP, seçimden sonra ve ABD Kongre Binası’na yönelik 6 Ocak saldırısından önce 22 kadar tedbirin iptal edildiğini ortaya çıkardı. Facebook, kendi platformundan ve kolluk kuvvetlerinden gelen sinyalleri analiz ettikten sonra bu önlemleri kaldırdığını belirtti.









- Belgeler, ABD Kongre Binası’nın 6 Ocak'ta saldırıya uğradığı sırada Facebook çalışanlarının hüsrana uğradığını ortaya koydu. AP'ye göre, bir iç ilan tahtasına şöyle yazıldı: "Şiddete izin vermeden söylemi nasıl yöneteceğimizi bulmak için yeterli zamanımız olmadı mı? Bu ateşi uzun süredir körüklüyoruz ve şaşırmamalıyız. Artık kontrolden çıktı."

- Facebook Papers, ayrıca Facebook'un genç kullanıcıları kaybetmekten endişe duyduğunu ve bu düşüşü tersine çevirmek için adımlar atmayı planladığını gösteriyor. Bu tür adımlar arasında, genç kullanıcılardan bağlantılarını güncellemelerini istemenin yanısıra kullanıcılara ağlarının dışından gelen gönderileri göstermek için algoritmaları ince bir şekilde ayarlamak da yer alıyor. Şirket, platformun genç kullanımının 2019'dan bu yana yüzde 13 düştüğünü ve önümüzdeki 2 yıl içinde yüzde 45'lik bir düşüş daha beklediğini keşfetti.